واكسیناسیون شاربن علامتی دراستان قم
مسئول اداره مبارزه بابیماریهای دامی دراداره کل دامپزشکی استان قم گفت : ازابتدای مهرماه سال جاری تاکنون بیش ازشانزده هزارگاووگوساله توسط اکیپهای دامپزشکی برعلیه بیماری شاربن علامتی واکسینه شده اند.
بختیاری زاده افزوددرپی شیوع بیماری شاربن علامتی دربرخی ازدامداریهای بخش جعفریه این اداره كل جهت كنترل وپیشگیری ازبیماری فوق اقدام به بررسی میدانی وبازدیدازواحدهای درگیرنمود.وی اضافه كردبااطلاع رسانی به دامداران ومسئولین بخش ازآنان درخواست شده است جهت جلوكیری ازگسترش میكروب بیماری بارعایت كامل اصول بهداشتی نسبت به امحاء لاشه دامهای تلف شده اقدام نمایند.شایان ذكراست بیماری شاربن علامتی نوعی بیماری باكتریایی مخصوص گاو و گوسفندمیباشد.
نظر دهید