درپنج ماهه نخست سال جاري انجام شده است:
واكسیناسیون بیش ازیك میلیون راس دام دراستان قم
مدیركل دامپزشكی استان قم درحاشیه بازدیدازغرفه این اداره كل درنمایشگاه جلوه های خدمت ماندگاركه به مناسبت هفته دولت وبه مدت پنج روزازمورخه 2/6/91 لغایت 6/6/91 درحال برگزاری است ، درجمع خبرنگاران اظهارداشت یكی ازبرنامه های مهم این اداره كل مدیریت ومبارزه بابیماریهای دام وطیورمیباشد.وی افزود، فعالیتهای بسیاری درراستای پیشگیری ومبارزه بابیماریهای دامی دراین استان انجام میشودكه مایه كوبی دامها یكی ازاین فعالیتهاست. مهدی رفیعی افزود، درپنج ماهه نخست سال جاری 212 هزارراس گاووگوساله دراستان قم واكسینه گردیده اند.ایشان بااشاره به واكسیناسیون 850 هزارراس گوسفندوبز توسط این اداره كل عنوان كردتمام واكسنهای موردنیازدراین استان به این دامها تزریق شده است. رفیعی بیان كرد،ضدعفونی اماكن دامی كه درآنها دام وطیورنگهداری میشودواغلب نیز بصورت رایگان انجام میشودیكی ازاقدامات ضروری برای كاهش بیماریها دراین حوزه است.مدیركل دامپزشكی استان قم درپایان درخصوص مبارزه باانگلهای خارجی دام نیزبیان داشت بیش از3 میلیون مترمربع ازجایگاههای دامداری و37 هزارراس دام علیه انگها بصورت رایگان سم پاشی شده اند.
نظر دهید