دوشنبه 01 تیر 1405

flag
  • 1393/03/26 - 12:00
  • تعداد بازدید : 13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
بدلیل وقوع بیماری لمپی اسکین صورت گرفت:

هشداردامپزشکی قم به دامداران

مدیرکل دامپزشکی استان قم باشرکت درچندین مصاحبه رادیویی وتلویزیونی نسبت به وقوع بیماری لمپی اسکین دربرخی ازدامداریهای استان هشدارداد. رفیعی اظهارداشت معدوم سازی دامهای آلوده ، بازدید ومراقبت ازواحدهای دامداری ،مایه کوبی وسمپاشی رایگان درمناطق آلوده تا شعاع 10 کیلومتری درحال انجام است وتا کنون یش از43000 راس دام مایه کوبی و بیش از140000 متر مربع ازجایگاههای دام سمپاشی وضدعفونی گردیده است.وی با اشاره به اینکه این بیماری بین انسان ودام مشترک نیست گفت، کاهش حجم شیردهی وضعیفی  ولاغری دام ازعوارض بیماری لمپی اسکین(تورم غددزیرپوستی) میباشدوفقط درگاوها وگوساله ها بروز میکند. رفیعی ازعوامل عمده این بیماری را پشه ها عنوان و نشانه های آنرا وجودغده های زیرپوستی، ریزش آب دهان  وتب ذکرکرد. مدیرکل دامپزشکی استان قم از تشکیل 11 جلسه کمیته فنی ، برگزاری کلاسهای آموزشی جهت دامداران ،تشکیل 5 تیم مراقبتی، 5 تیم نظارت برعملیات مبارزه وسمپاشی ، تشکیل یک تیم شبانه روزی قرنطینه وتشکیل 5 تیم معدوم سازی خبرداد وازکلیه دامداران تقاضا نمود بااکیپهای دامپزشکی درانجام سمپاشی ومایه کوبی همکاری واکیدآ ازجابجایی دام بدون مجوز دامپزشکی خودداری وهرگونه مشاهده مواردمشکوک رابا شماره تلفن 1512  این اداره کل رامطلع نمایند.
  • گروه خبری :
  • کد خبر : 175403
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور