مدیركل دامپزشكی استان: بزرگترین مجتمعهای دامپروری كشور در قم قرار دارد؛60 درصد تولیدات دامی استان مازاد است
مهدی رفیعی در حاشه نمایشگاه جلوههای همت و تلاش در گفتوگو با ایسنا از توسعه فعالیت شركتهای ممیزی در بخش دامپزشكی استان قم خبر داد و افزود: در این زمینه 36 نفر از فارغالتحصیلان رشتههای مرتبط و 31 نفر از سایر افراد با همت اداره كل دامپزشكی استان قم مشغول به كار شدهاند.
وی توسعه نظارت قرنطینهای را از محوریترین اقدامات این اداره كل دانست و اظهاركرد: در این زمینه ایجاد سایت قرنطینه مركزی، قرنطینههای سیار، قرنطینه مبدا و قرنطینه مقصد در دستور كار قرار دارد.
رفیعی ادامه داد: اجرای طرح یكپارچهسازی نرم افزاری مراكز دارو درمان دولتی و خصوصی به صورت شبكه زیرپوشش وب از برنامههای دیگر این ادارهكل در سال 89 به شمار میرود.
مدیركل دامپزشكی استان قم تقویت نظارت بهداشتی بر مراكز عرضه گوشت و مرغداریها با GIS را به عنوان برنامههای دیگر ادارهكل دامپزشكی استان قم در سال 89 برشمرد.
رفیعی با اشاره ضرورت دقت در كار دامپزشكی عنوان كرد: بزرگترین مجتمعهای دامپروری كشور در استان قم قرار دارد و وجود میادین دام فعال در استان قم نیز بر حساسیت و لزوم دقت كار دامپزشكی در استان قم افزوده است.
وی با اشاره به این كه استان قم یكی از تولیدكنندگان مهم گوشت استانهای همجوار به شمار میرود، اظهار كرد: 60 درصد تولیدات دامی استان قم مازاد است و این نیازمند نظارت مضاعف بر فعالیت كشتارگاههاست.
مدیركل دامپزشكی استان قم در ادامه با بیان اجرای طرح ارتقای كیفی بهداشتی شیر خام و اجرای طرح نظارت بر خوراك دام خاطرنشان كرد: استان قم در زمینه تولید شیر نیز دارای جایگاه ممتازی است.
وی تصریح كرد: اداره كل دامپزشكی استان قم در سال جاری طرح نشانهگذاری لاشههای دام و تخممرغ و طرح كنترل و پیشگیری از اپیدمی تب برفكی را نیز به اجرا درمیآورد.
نظر دهید