شنبه 06 تیر 1405

flag
  • 1389/07/28 - 12:00
  • تعداد بازدید : 10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مدیركل دامپزشكی استان: بزر‌گترین مجتمع‌های دامپروری كشور در قم قرار دارد؛60 درصد تولیدات دامی استان مازاد است

مهدی رفیعی در حاشه نمایشگاه جلوه‌های همت و تلاش در گفت‌وگو با ایسنا از توسعه فعالیت شركت‌های ممیزی در بخش دامپزشكی استان قم خبر داد و افزود: در این زمینه 36 نفر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط و 31 نفر از سایر افراد با همت اداره‌ كل دامپزشكی استان قم مشغول به كار شده‌اند.

وی توسعه نظارت قرنطینه‌ای را از محوری‌ترین اقدامات این اداره كل دانست و اظهاركرد: در این زمینه ایجاد سایت قرنطینه مركزی، قرنطینه‌های سیار، قرنطینه مبدا و قرنطینه مقصد در دستور كار قرار دارد.

رفیعی ادامه داد: اجرای طرح یكپارچه‌سازی نرم ‌افزاری مراكز دارو درمان دولتی و خصوصی به صورت شبكه زیرپوشش وب از برنامه‌های دیگر این اداره‌كل در سال 89 به شمار می‌رود.

مدیركل دامپزشكی استان قم تقویت نظارت بهداشتی بر مراكز عرضه گوشت و مرغداری‌ها با GIS را به عنوان برنامه‌های دیگر اداره‌كل دامپزشكی استان قم در سال 89 برشمرد.

رفیعی با اشاره ضرورت دقت در كار دامپزشكی عنوان كرد: بزرگ‌ترین مجتمع‌های دامپروری كشور در استان قم قرار دارد و وجود میادین دام فعال در استان قم نیز بر حساسیت و لزوم دقت كار دامپزشكی در استان قم افزوده است.

وی با اشاره به این كه استان قم یكی از تولیدكنندگان مهم گوشت استان‌های همجوار به شمار می‌رود، اظهار كرد: 60 درصد تولیدات دامی استان قم مازاد است و این نیازمند نظارت مضاعف بر فعالیت كشتارگاه‌هاست.

مدیركل دامپزشكی استان قم در ادامه با بیان اجرای طرح ارتقای كیفی بهداشتی شیر خام و اجرای طرح نظارت بر خوراك دام خاطرنشان كرد: استان قم در زمینه تولید شیر نیز دارای جایگاه ممتازی است.

وی تصریح كرد: اداره‌ كل دامپزشكی استان قم در سال جاری طرح نشانه‌گذاری لاشه‌های دام و تخم‌مرغ و طرح كنترل و پیشگیری از اپیدمی تب برفكی را نیز به اجرا درمی‌آورد.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 175636
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور