مدیركل دامپزشكی استان قم : انتقال دامهای آلوده به كشتارگاه غیرممكن است
مدیرکل دامپزشکی استان قم درکارگروه مبارزه باخشکسالی و مبارزه با بیماریها: دلیل شیوع بیماری تب برفکی ورود دامهای قاچاق ونقل وانتقال دامهای آلوده بدون رعایت ضوابط قرنطینه ای است.
دكتررفیعی افزود علائم وخسارت ناشی ازدرگیری بیماری تب برفكی صرفآكاهش وزن دراثرعدم تغذیه دام وزخم شدن لب وزبان وپاهای دامها میباشد.وی با بیان اینكه خسارت این بیماری برای دامدارصرفآ اقتصادی است تصریح كرد:به دلیل اینكه درهردوكشتارگاه دام دراستان دكتردامپزشك حضورداشته وتك تك دامها موردبررسی دامپزشك قرارمیگیرد و ممهوربه مهربهداشتی میشود هیچ دام آلوده ای به كشتارگاه ورود پیدانمی كند.مدیركل دامپزشكی ادامه داد،طی سه ماهه گذشته دردومرحله علی رغم واكسیناسیون واقدامات شدیدبهداشتی درواحدهای دامپروری ،متاسفانه دوسویه مختلف ازبیماری تب برفكی درنتیجه آزمایشات شناسایی گردیده است.ایشان دلیل شیوع بیماری تب برفكی راورود دامهای قاچاق ونقل وانتقال دامهای آلوده بدون رعایت ضوابط قرنطینه ای درداخل وسایراستانها برشمرد و گفت متاسفانه دامداران به رغم تمامی پیگیری ها وتلاش های این اداره كل رعایت ضوابط ورود وخروج دام مخصوصآ دام پایه پرواربه محیط روستا رانمی نمایندوباعث شیوع بیماری می گردند.
نظر دهید