جمعه 05 تیر 1405

flag
  • 1390/06/26 - 12:00
  • تعداد بازدید : 12
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

كاهش كانو نهای بیماری تب برفكی در نیمه اول سال جاری در استان قم

کاهش 50 درصدی کانونهای بیماری تب برفکی گاوی و83 درصدی گوسفندی در استان قم

در نیمه نخست سال جاری تعداد 52 كانون بیماری تب برفكی گاوی و 30 كانون گوسفندی توسط اداره كل دامپزشكی استان قم مورد بررسی، نمونه برداری و تایید قرار گرفت كه در مقایسه با تعداد كانونهای به وقوع پیوسته در مدت مشابه در سال گذشته كاهش 50 درصدی در كانونهای گاوی و 83 درصدی در كانونهای گوسفندی را نشان میدهد.

پوشش مناسب مایه كوبی، اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای و همكاری دامداران در رعایت اصول بهداشتی به عنوان مهمترین عوامل كاهش كانونهای این بیماری ذكر گردیده است. لازم به ذكر است بیماری تب برفكی یكی از مهمترین بیماریهای دامی است كه خسارات اقتصادی زیادی از جمله كاهش وزن، تلفات دام، كاهش تولیدات و....را به دامداران وصنعت دامداری در استا ن و كشور وارد مینماید. 
  • گروه خبری :
  • کد خبر : 175833
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور