مديركل دامپزشكي استان قم:
فعالیت باشگاه های سواركاری در قم غیر مجاز است
قم- ایرنا - مدیرکل دامپزشکی قم گفت: فعالیت باشگاه های سوارکاری در این استان از نظر دامپزشکی غیر مجاز است
مهدی رفیعی در چهلمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم ،گفت: هم اكنون هفت مركز باشگاه سواركاری در حوزه شهری قم و بویژه منطقه پردیسان فعال می باشند كه پروانه سلامت ندارند.
وی با بیان اینكه این باشگاه ها باید از دامپزشكی پروانه سلامت و بهداشت كسب و سپس به فعالیت خود ادامه دهند،افزود: در غیر این صورت با كمك شهرداری و دیگر نهادهای مسوول با آنها برخورد می كنیم.
رفیعی همچنین با اشاره به معضل وجود سگ های ولگرد در مناطق مختلف شهر خاطرنشان كرد: قبلا اتلاف آنها با شلیك گلوله صورت می گرفت ولی این روش دیگر منسوخ شده و تزریق داروهای بیهوشی و كشتن آنها از این طریق جایگزین آنها شده است..
این مقام مسوول همچنین مسوولیت اتلاف این سگ ها را در خارج از حوزه شهری و برعهده دهیاری ها عنوان كرد.
وی همچنین با اشاره به عملكرد این سازمان در 9 ماهه نخست امسال خاطر نشان كرد: دراین مدت 15 هزار مورد بازدید از مراكز عرضه مواد غذایی صورت گرفته كه طی آن 54 تن فرآورده غیر بهداشتی از چرخه مصرف خارج و ضبط و معدوم شده اند.
وی ، واكسیناسیون 400 هزار گاو و گوسفند و مایه كوبی یك میلیون و 56 هزار گوسفند را از دیگر اقدامات عنوان كرد.
ایشان همچنین انجام 26 میلیون مایه كوبی دام را از دیگر اقدامات برشمرد، و افزود در همین مدت بیش از 107 مورد آزمایش های تشخیصی نیز انجام شده است.
وی با بیان اینكه این باشگاه ها باید از دامپزشكی پروانه سلامت و بهداشت كسب و سپس به فعالیت خود ادامه دهند،افزود: در غیر این صورت با كمك شهرداری و دیگر نهادهای مسوول با آنها برخورد می كنیم.
رفیعی همچنین با اشاره به معضل وجود سگ های ولگرد در مناطق مختلف شهر خاطرنشان كرد: قبلا اتلاف آنها با شلیك گلوله صورت می گرفت ولی این روش دیگر منسوخ شده و تزریق داروهای بیهوشی و كشتن آنها از این طریق جایگزین آنها شده است..
این مقام مسوول همچنین مسوولیت اتلاف این سگ ها را در خارج از حوزه شهری و برعهده دهیاری ها عنوان كرد.
وی همچنین با اشاره به عملكرد این سازمان در 9 ماهه نخست امسال خاطر نشان كرد: دراین مدت 15 هزار مورد بازدید از مراكز عرضه مواد غذایی صورت گرفته كه طی آن 54 تن فرآورده غیر بهداشتی از چرخه مصرف خارج و ضبط و معدوم شده اند.
وی ، واكسیناسیون 400 هزار گاو و گوسفند و مایه كوبی یك میلیون و 56 هزار گوسفند را از دیگر اقدامات عنوان كرد.
ایشان همچنین انجام 26 میلیون مایه كوبی دام را از دیگر اقدامات برشمرد، و افزود در همین مدت بیش از 107 مورد آزمایش های تشخیصی نیز انجام شده است.
نظر دهید