دوشنبه 01 تیر 1405

flag
  • 1393/08/09 - 12:00
  • تعداد بازدید : 14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

صنعت دام دومین صنعت سودآورکشوراست

رئیس سازمان دامپزشکی کشورکه به استان قم سفرکرده بود، درجلسه پدافندغیرعامل ، که باحضوراستاندار،فرماندار،رئیس پدافند غیرعامل کشور،شهرداروجمعی ازمدیران دستگاههای استان حضورداشتند ،اظهارداشت،دامپزشکی مسئولیت ویژه ای درعرصه اقتصادملی، تجارت بین المللی وسلامت بهداشت جامعه ایفا مینماید.

مهدی خلج ضمن اشاره به اینکه درکلیه کشورها تامین بهداشت دام مولفة اساسی است ، گفت این موضوع درکشورما به دلیل استقرار درمنطقه پرخطرازاهمیت بیشتری برخوردار است.

چون ایران باکشورهایی مواجه است که ثبات،برنامه ریزی وطراحی جهت تامین بهداشت دام ندارند.به همین خاطرکشورمادرمعرض خطر میباشد.ایشان باتاکید براینکه فعالیتهای دامپزشکی درجهان 25 درصدموجب افزایش تولیدات دامی می شود، بیان داشت 110 هزارمیلیارد تومان ارزش اقتصادی دام ،طیور،آبزیان وزنبورعسل وتولیدات آن درکشوراست.ازهمین روتشکیلات فیزیکی وتجهیزات دامپزشکی کشورظرفیت زیادی است که میتوان صنعت دام را بعد ازصنعت نفت بعنوان صنعتی اساسی مورد توجه قرارداد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشورخاطرنشان کرد، سرمایه ملی مادراین عرصه بسیارچشمگیربوده وبه همین خاطر ازدوبعد اقتصادی وبیماری مورد تهدید است.

مهدی خلج جایگاه ایران رادربین کشورهای جهان ازلحاظ تولید تخم مرغ رتبه دهم و تولیدات مرغ را رتبه ششم جهانی برشمرد و اظهارداشت،  با تاکید وزارت جهادکشاورزی تلاش براین است که این تولیدات افزایش پیدا کند.ایشان درپایان عنوان کردبرای حمایت ازصنعت دام کشوربایددامپزشکی کشور را تقویت کنیم.

لازم به ذکراست که مدیرکل قرنطینه واموربین الملل سازمان دامپزشکی کشورنیز باارائه پاورپوینت(پایش ،اعمال ضوابط قرنطینه ای درمبادی ورودی رسمی دام ،داکتهای ضدعفونی دراستانهای مرزی و...)، موقعیت کشورمان را ازلحاظ سوق الجیشی وشرایط آسیب پذیری ازلحاظ بیماریهای دامی موردارزیابی ونکات مهمی رادراین رابطه به سمع حاضرین رساندند.
  • گروه خبری :
  • کد خبر : 175389
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور