دوشنبه 01 تیر 1405

flag
  • 1395/07/15 - 12:00
  • تعداد بازدید : 14
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
برای اولین باردرکشوردراستان قم صورت گرفت:

صدوراولین پروانه نشان حلال کشور دراستان قم

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قم، پیش ازظهرامروز با حضورآیت الله عالمی نماینده ولی فقیه دروزارت جهادکشاورزی اولین پروانه نشان حلال درکشوردراستان قم صادرگردید.

بنابراین گزارش طی جلسه ای که درسالن کنفرانس اداره کل استاندارد قم برگزارگردید،حضرت الله عالمی نماینده ولی فقیه دروزارت جهادکشاورزی،حجت السلام کلانتری نماینده ولی فقیه درسازمان دامپزشکی کشور، حجت السلام صالح آبادی دفترنمایندگی ولی فقیه دراداره کل جهادکشاورزی استان، رفیعی مدیرکل دامپزشکی و فرزانه مدیرکل استاندارد و جمعی ازکارشناسان ذیربط حضورداشتند، ابتدا مدیرکل استاندارد با خوش آمد گویی به نماینده ولی فقیه دروزارت جهادکشاورزی ودیگرمدعوین گزارشی از روند همکاریهای فی مابین این اداره کل ، اداره کل دامپزشکی و همچنین اداره کل جهادکشاورزی استان ارائه نمودند سپس حضرت آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه دروزارت جهادکشاورزی با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با اشاره به تلاشها و جلسات متعدد طی چندسال اخیردرسطح کشور و بین الملل ابراز خوشحالی نمودن که این امرامروز به ثمرمی نشیند و اولین پروانه نشان حلال درکشور دراستان قم صادرو ابراز امیدواری کردند، برای کشورمنشآ خیر و برکت باشد.

حضرت آیت الله عالمی اظهارداشتند،بایداین امرمدیریت شود تا کلیه کشتارگاهها و مراکزتولیدی که برند حلال برآن نصب میشود مطابق فقه باشد و ما متعهدیم آن چراکه تولید میکنیم هم برای داخل کشورحلال و هم برای مسلمانان عالم هلال باشد.

ایشان بااشاره به برداشتن گام دقیق  اول درنشان حلال گفتند، بایدآنقدردقیق عمل نماییم که جهانیان اطمینان حاصل کنند که واقعآ این غذا حلال، تا موجب اعتبارجمهوری اسلامی ایران شود.نماینده ولی فقیه دروزارت جهادکشاورزی درپایان اجر و پاداش غذای واقعی درسفره های مردم را بسیارحائز اهمیت برشمردند و اولین پروانه نشانه حلال راجهت یکی ازکشتارگاههای استان قم  امضاء نمودند.

درادامه حجت السلام کلانتری نماینده ولی فقیه درسازمان دامپزشکی کشور با به فال نیک گرفتن رساندن غذای حلال و طیب به مردم، ازتشکیل جلسات مکرر دراین زمینه خبردادند، و بیان داشتند،700 ناظر ذبح شرعی درکشتارگاهها و مراکز تولیدی فرآورده های خام دامی درکشورحضورداشته و اظهارداشتند ، حتی یک کیلوگوشت بدون نظارت ذبح شرعی واردکشورنمی شود.

ایشان صدورپروانه استانداردحلال درکشتارگاهها و مراکز تولیدی را منوط به داشتن کدنظارت شرعی و حضورناظر شرعی درآن واحد اعلام واززحمات و تلاشهای بی شائبه حضرت آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه دروزارت جهادکشاورزی وکلیه دست اندرکارانیکه دراین خصوص اعم ازاداره کل دامپزشکی استان، دفترنمایندگی ولی فقیه دراداره کل جهادکشاورزی ،اداره کل استاندارد ، دفترنمایندگی ولی فقیه دراداره کل دامپزشکی استان قم وکارشناسان مربوطه تقدیر و تشکربه عمل آوردند.

درپایان مدیرکل دامپزشکی استان مصادف شدن صدوراولین پروانه نشانه حلال درکشور دراستان قم را با ایام روزملی دامپزشکی را به فال نیک گرفته واظهارداشتند،  کشتارگاهی که امروز نشان حلال را دریافت مینماید، فعلآ 2000 قطعه در روز کشتاردارد که با راه اندازی خط دوم به 4000 قطعه خواهدرسید.رفیعی اظهارداشت، استان قم درزمینه استقرار ناظر ذبح شرعی برای اولین باردرکشتارگاههای دام وطیور را نیز از افتخارات این استان برشمردند.
  • گروه خبری :
  • کد خبر : 175264
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور