جمعه 05 تیر 1405

flag
  • 1390/06/07 - 12:00
  • تعداد بازدید : 12
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
كاهش كانونهاي بيماري تب برفكي ورشدواكسيناسيون شاربن وآبله

دربهارسال جاری نسبت به مدت مشابه واكسیناسیون شاربن وآبله دراستان قم رشدقابل توجهی داشته است.

باپیگیریهای اداره مبارزه بابیماریهای اداره کل دامپزشکی استان قم عملیات واکسیناسیون شاربن وآبله 142 درصدرشدداشته است.

اداره مبارزه بابیماریهای دامی اداره كل دامپزشكی استان قم گزارش داددربهارسال جاری تعداد497هزارگوسفند وبز باواكسن شاربن وآبله واكسینه شده اند. كه نسبت به مدت مشابه درسال قبل 142 درصدرشدداشته است. كاهش كانونهای بیماری تب برفكی درسال جاری موجب گردیده كه عملیات واكسیناسیون تب برفكی گوسفندمتوقف وپوشش عملیات شاربن وآبله افزایش یابد.قسمن عمده این طرح بامشاركت بخش خصوصی وباعقدقراردادخریدخدمت انجام میشود.ودرمناطق صعب العبور توسط اكیپهای دولتی واكسیناسیون صورت میگیرد

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 175347
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور