مدیرکل دامپزشکی استان قم:
دامپزشکان درکنترل ومهارتهدیدات غیرعامل نقش مهمی ایفا میکنند.
قم - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی قم گفت: دامپزشکان در کنترل و مهار تهدیدات غیر عامل نقش مهمی را ایفا می کنند.
وی با اشاره به کنترل بیماری لمپی اسکین درقم، افزود: این مانور نشان دهنده قدرت واکنش سریع دامپزشکی در بحث پدافند غیرعامل بود.
وی با اشاره به موقعیت حساس قم به لحاظ تبادلات گسترده دام و قرار گرفتن در مسیر انتقال دام از استان های همجوار مانند البرز، تهران، اصفهان و مرکزی و همچنین برخورداری از بالاترین مرکز پرورش طیور در کشور، افزود: این بیماری با واکسیناسیون 95 هزار راس دام سنگین با بسیج امکانات دولتی و همکاری بین بخشی در مدت 9 روز کنترل شد، و هم اکنون 70 روز است که این بیماری به طور کلی در استان قم ریشه کن شده است.
رفیعی همچنین با اشاره به نقش مهم دامپزشکی در خصوص سلامت و تامین امنیت غذایی، و همچنین اقدامات و فعالیت های گسترده آن در این خصوص، افزود: این اقدامات کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری های مشترک انسان و دام و همچنین نظارت های دامپزشکی در حوزه فرآورده های خام دامی از مزرعه تولید تا کشتارگاه و همچنین مسائلی مانند قرنطینه و مراکز عرضه و مصرف را در برمی گیرد.
مدیرکل دامپزشکی قم با بیان اینکه امروز امنیت غذایی یکی از سیاست ها و محورهای راهبردی دولت تلقی می شود، افزود: در بحث امنیت غذایی موضوع های مختلفی مطرح است، که امنیت غذایی و تامین و تضمین غذای سالم با منشا فرآورده های پروتینی و فرآورده های خام دامی از جمله آن است.
در پایان این مراسم 24 تن از بازنشتگان و فعالان دامپزشکی قم مورد تجلیل قرار گرفتند. ک/
نظر دهید