چهارشنبه 03 تیر 1405

flag
  • 1393/07/16 - 12:00
  • تعداد بازدید : 13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مدیرکل دامپزشکی استان قم:

دامپزشکان درکنترل ومهارتهدیدات غیرعامل نقش مهمی ایفا میکنند.

قم - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی قم گفت: دامپزشکان در کنترل و مهار تهدیدات غیر عامل نقش مهمی را ایفا می کنند.

به گزارش ایرنا، 'مهدی رفیعی محمدی' سه شنبه شب در مراسم گرامیداشت روز دامپزشک در تالار شیخ مفید دانشگاه قم، اظهار داشت: این اقدام دامپزشکان تمامی سرمایه گذاریهای انجام شده در بخش کشاورزی را حفظ و از نابودی آن جلوگیری می کند.



وی با اشاره به کنترل بیماری لمپی اسکین درقم، افزود: این مانور نشان دهنده قدرت واکنش سریع دامپزشکی در بحث پدافند غیرعامل بود.



وی با اشاره به موقعیت حساس قم به لحاظ تبادلات گسترده دام و قرار گرفتن در مسیر انتقال دام از استان های همجوار مانند البرز، تهران، اصفهان و مرکزی و همچنین برخورداری از بالاترین مرکز پرورش طیور در کشور، افزود: این بیماری با واکسیناسیون 95 هزار راس دام سنگین با بسیج امکانات دولتی و همکاری بین بخشی در مدت 9 روز کنترل شد، و هم اکنون 70 روز است که این بیماری به طور کلی در استان قم ریشه کن شده است.



رفیعی همچنین با اشاره به نقش مهم دامپزشکی در خصوص سلامت و تامین امنیت غذایی، و همچنین اقدامات و فعالیت های گسترده آن در این خصوص، افزود: این اقدامات کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری های مشترک انسان و دام و همچنین نظارت های دامپزشکی در حوزه فرآورده های خام دامی از مزرعه تولید تا کشتارگاه و همچنین مسائلی مانند قرنطینه و مراکز عرضه و مصرف را در برمی گیرد.



مدیرکل دامپزشکی قم با بیان اینکه امروز امنیت غذایی یکی از سیاست ها و محورهای راهبردی دولت تلقی می شود، افزود: در بحث امنیت غذایی موضوع های مختلفی مطرح است، که امنیت غذایی و تامین و تضمین غذای سالم با منشا فرآورده های پروتینی و فرآورده های خام دامی از جمله آن است.



در پایان این مراسم 24 تن از بازنشتگان و فعالان دامپزشکی قم مورد تجلیل قرار گرفتند
. ک/
  • گروه خبری :
  • کد خبر : 175962
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور