جمعه 05 تیر 1405

flag
  • 1390/10/04 - 12:00
  • تعداد بازدید : 13
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

بیست و پنجمین مرحله مایه كوبی تب برفكی دراستان قم آغازگردیده است.

توسط دامپزشکی استان قم مرحله بیست و پنجم مایه کوبی تب برفکی دراستان قم شروع شده است.

بیست وپنجمین مرحله مایه كوبی تب برفكی توسط دامپزشكی استان قم ارتاریخ 4/10/90 به مرحله اجرادرآمده است ، این طرح كه به مدت 30 روزطول میكشددربخشهای مركزی ، جعفریه ، سلفچگان ، خلجستان وكهك انجام میگیرد وطی آن كلیه دامداریهای صنعتی ، نیمه صنعتی وروستایی تحت پوشش قرارمیگیرند. این طرح بامشاركت بخش خصوصی درقالب قراردادخریدخدمت صورت گرفته وكلیه هزینه های اجرای آن توسط این اداره كل تامین میشود. انجام مایه كوبی برای دامداران رایگان میباشد. درطرح مذكور24 اكیپ مایه كوبی شركت داشته وپیش بینی میشود تعدادهشتادهزارراس گاووگوساله تحت پوشش مایه كوبی قرارگیرند.لازم به ذكراست كه اداره كل دامپزشكی استان قم درراستای كنترل كانونهای بیماری تب برفكی اقدام به ضدعفونی رایگان واحدهای دامداری درمجتمع دامشهر وسایرمناطق آلوده نموده است ، كه تاكنون سیصدوبیست هزارمترمربع بصورت رایگان ضدعفونی شده است وپیش بینی میگردد تاچهارصدوپنجاه هزارمترمربع گسترش یابد. این اداره كل ضمن اطلاع رسانی درمطبوعات وصداوسیمای استان بااعلام شماره تلفن چهاررقمی1512 ازدامداران تقاضا نموده است بااكیپهای دامپزشكی همكارای وبه توصیه های بهداشتی قرنطینه ای دامپزشكان توجه نمایند، وپیشنهادات وانتقادهای خودرابا تلفن مذكوردرمیان بگذارند.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 176132
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور