به مناسبت فرارسیدن روزملی دامپزشكی مراسم جشن 14 مهر در استان قم برگزارگردید
مراسم روزملی دامپزشکی باحضورمقامات استانی دراستان قم برگزارگردید.
مراسم روزملی دامپزشكی باحضورمسئولین استانی، روسای سازمانها وادارات كل استان قم ، مدیرعاملین كشتارگاهها، مسئولین كلینكهای دامپزشكی، مسئولین داروخانه های دامپزشكی ، تكنسینهای دامپزشكی و.....درسالن سازمان جوانان استان قم برگزارگردید. دراین مراسم مدیركل دامپزشكی استان قم ضمن تبریك 14 مهرروزملی دامپزشكی به كلیه همكاران وتلاشگران این عرصه وتشكرازمدعوین ، با اشاره به فعالیتهای این اداره كل در6 ماه اول سال جاری ازجمله مایه كوبی 1300000 راس دام ، 27000راس تست سل، 17000 راس تست بروسلوز،ضبط 50تن مرغ غیربهداشتی دركشتارگاهها و18تن ضبط فرآورده های خام دامی ، افزود موفقیتهای این اداره كل شامل كسب رتبه برتری روابط عمومی، لیبل گذاری لاشه دام دركشتارگاه ونشانه گذاری تخم مرغهادراستان راازجمله مواردی دانست كه نشان ازاقدامات وفعالیتهای این اداره كل درراستای بهداشت جامعه دارد. سپس حجت الاسلام دكتررفیعی ضمن سخنرانی مبسوطی ابرازداشتند نگاه اسلام به حیوانات ورابطه باآنها تنها نگاه مصرفی نیست وی گفت در52سوره ازقرآن و154 آیه ازحیوانات نام وبحث شده است.ایشان با اشاره به آیات قرآنی افزودند درآیات آمده است به شترنگاه كنید پی به توحیدببرید ودرجای دیگر میفرماید پرندگان تسبح خداوندرامیگوین وشمانمیدانید .وی افزودكتب مختلفی درزمینه حیوانات وجودداردازجمله كتاب (حیات حیوان) ازدمیری كه ششصدسال قبل نوشته شده و964 حیوان رادرآن كتاب موردبحث قرارداده است .حجت الاسلام رفیعی سخنان خودرا با حدیثی ازپیامبراكرم(ص)درخصوص حقوق حیوانات به پایان رساند : قال رسول الله (ص) یك حیوان برگردن صاحب خود6 حق دارد 1- علوفه آن به موقع تامین شود2- درموقع رسیدن به آب اوراسیراب كند3- حیوان رانزند4- پشت حیوان رامجلس قرارندهد(درموقعی كه سواربرحیوان خودایستاده است بابرخوردبادیگرراكبان شروع به صحبت نكند تاحیوان خسته شود) 5- بیش ازطاقت ازحیوان كارنكشد 6- حیوانات را به جان هم نیاندازد درادامه برنامه معاونت سیاسی امنیتی استاندارقم.نقش سازمان دامپزشكی رادرپدافندغیرعامل حیاتی ومحوری توصیف نمودندوافزودندنقش دامپزشكی درجلوگیری ازورودبیماریها به كشوروتلاش برای كنترل ونظارت دراین جهت نشان دهنده مسئولیت سنگین دامپزشكی است. عرب انصاری پیشگیری قبل ازدرمان رامهمترین وظیفه دامپزشكی برشمردوبیان داشت افزایش نظارت بربخش دامی دربرخی استانهای كشورمغفول است ولی خوشبختانه استان قم درچندساله اخیر به موفقیتهای بزرگی درنظارت برفعا لیتهای دامی دست یافته است . همچنین آتشباررئیس اداره بازرسی وعملكرد سازمان دامپزشكی كشور ضمن برشمردن بیماریهای مشترك بین انسان ودام حفظ وارتقای بهداشت جامعه راهدف اصلی مجموعه دامپزشكی بیان نمودند. لازم به ذكراست درمراسم فوق معاونت سیاسی استاندارقم، معاونت توسعه مدیریت ومنابع انسانی استانداری، رئیس نظام دامپزشكی كشور،مدیركل جهادكشاورزی استان و...... حضورداشته كه توسط ایشان ازفعالین بخش خصوصی ودولتی دامپزشكی بااهداء هدایایی تجلیل به عمل آمد.
نظر دهید