چهارشنبه 03 تیر 1405

flag
  • 1394/06/15 - 12:00
  • تعداد بازدید : 18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
پیش ازظهرامروز انجام گرفت:

ایجادتفاهم نامه بین اداره کل دامپزشکی واداره کل محیط زیست استان قم

درپی اجرایی شدن تفاهم نامه فی مابین سازمان محیط زیست و سازمان دامپزشکی کشور دراجرای ماده 47 آیین نامه اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست مصوب 30/1/1374 هیآت وزیران ، پیش ازظهرامروز مدیرکل محیط زیست استان قم باحضوردردفترمدیرکل دامپزشکی استان نسبت به امضای تفاهم نامه فی مابین اقدام نمودند.دراین جلسه که معاونین وکارشناسان نیز حضورداشتند، ابتدا مدیرکل دامپزشکی استان باخیرمقدم به دانیالی مدیرکل محیط زیست استان توضیحاتی درخصوص بیماریها، مباحث فرنطینه ای ، مراقبت وبررسیها ،دارو وانجام جراحیها و.... ارائه نمودند.

درتبیین اهداف که در10 بند ذکرگردیده آمده است.

1- مراقبت،بررسی ومبارزه بابیماریهای جانوران وحشی

2- نظارت برساماندهی وبهبود وضعیت باغهای وحش،مراکزنگهداری و تکثیرو پرورش،خرید و فروش جانوران وحشی

3-کنترل ورود و خروج جانوران وحشی و اجزاء آنها درمبادی ورودی و خروجی کشورباهمکاری سایرارگانهای ذیربط

4-طراحی واجرای پروژه های پژوهشی کاربردی مشترک

5-برگزاری دوره ها،کارگاههای آموزشی و همایش های علمی مشترک

6-مقابله باورود غیرمجاز گونه های جانوری

7-برخوردباگونه های جانوری وارداتی مهاجم،سمی،مخرب و غیربومی غیرمجاز

8- نظارت بهداشتی و زیست محیطی براماکن دامی وصنایع وابسته

9- بررسی و ارائه پیشنهادات درخصوص تعیین رده واحدهای دامداری و صنایع واسته

10- برقراری قرنطینه وانجام اقدامات امنیت زیستی درمناطق موردنیاز

شایان ذکراست که درجهت پیشبرد مفادتفاهم نامه دراستان کارگروهی متشکل از3 نفر بعنوان نمایندگان اداره کل محیط زیست و3 نفر بعنوان نمایندگان اداره کل دامپزشکی استان توسط مدیران کل برای مدت دو سال انتخاب ومعرفی می گردند که دبیرخانه کارگروه (مرکزی) بصورت دوره ای (سالانه) و دوره اول با اداره کل دامپرشکی استان خواهد بود.

درپایان تفاهم نامه تهیه شده که در7 ماده تنظیم گردیده بود بین مدیران کل دو دستگاه تبادل گردید.
  • گروه خبری :
  • کد خبر : 175634
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور