دوشنبه 01 تیر 1405

flag
  • 1394/11/15 - 12:00
  • تعداد بازدید : 17
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دردهه مبارک فجرصورت گرفت:

افتتاح آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان قم

 به گزارش روابط عمومی دامپزشکی استان قم ساختمان آزمایشگاه مرکزی این اداره کل پیش از ظهر امروز با حضوراستاندارقم ،معاونت برنامه ریزی استانداری قم ، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور،مدیرکل دفتربهداشت و موادغذایی سازمان دامپزشکی کشور، مدیرکل مرکزتشخیص و آزمایشگاههای مرجع سازمان دامپزشکی کشور، ریاست سازمان جهادکشاورزی استان و تعدادکثیری ازمسئولین و مدیران دستگاههای اجرایی استان ، افتتاح گردید.دکترخداوردی زاده معاون توسعه مدیریت ومنابع سازمان دامپزشکی کشوردرسخنرانی که به همین مناسبت ایراد نمودند، ضمن تبریک دهه مبارک فجر آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان قم را هشتمین آزمایشگاه منطقه ای کشور عنوان و ابرازامیدواری کردند دامپزشکی استان بتواند از پتانسیل آزمایشگاه مذکورکمال بهره برداری را بنماید.

مدیرکل دامپزشکی استان قم نیزدرسخنرانی که دراین راستا ایرادنمودند ، ضمن تبریک دهه مبارک فجروسی و هفتمین بهارپیروزی انقلاب اسلامی ایران وعرض خیرمقدم به استاندار قم ودیگرمدعوین اظهارداشتند،احداث ساختمان مذکورازمحل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به استان قم تامین گردیده است.

وی همچنین اظهارداشتند،برای ساخت آزمایشگاه 2/850/000/000 تومان تاکنون هزینه شده است. دکتررفیعی مساحت زمین را 1205 مترمربع و زیربنای آنرا 1030 مترمربع عنوان نمودند.

مدیرکل دامپزشکی استان درخصوص آزمایشات انجام گرفته دراستان افزودند، سالیانه 150 هزارآزمایش دراستان قم انجام میگیرد که حدود نیمی دربخش خصوصی ومابقی دربخش دولتی صورت میگیرد. وی درمورد برخی ازآزمایشات که میبایست دربخش دولتی انجام گیردگفت، آزمایشاتی مانند، نمونه برداریهای اکیپهای سل و بروسلوز(تب مالت)  ، نمونه های محموله های صادراتی،آزمایشات محموله های توقیفی ونظارتهای بهداشتی برفرآورده های خام دامی ازجمله مواردیست که حتما می بایستی در اداره کل دامپزشکی انجام گیرد.

دکتررفیعی امکانات آزمایشگاه مذکور را چنین برشمردند، انجام آزمایشات pcr ، انگلی، میکربی موادغذایی، شیمی موادغذای وخوراک دام ، سرولوژی دام وطیور،آزمایشات میکربی نمونه های مرضی دام طبق ضوابط استاندارد ایزو 17025 ،اطاق کالبدگشایی و سایر تجهیزات مرتبط با یک آزمایشگاه استاندارد بیان کردند. 

مدیرکل دامپزشکی استان درخصوص مزایای آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان گفت، این آزمایشگاه تمامی نیازهای دامپزشکی استان را تامین و از ارسال نمونه ها به سایراستانها و تهران می کاهد .

دکتر رفیعی درپایان اظهارداشت، درصورت موافقت سازمان دامپزشکی کشور این آزمایشگاه میتواند دیده بان مراقبت بیماریهای مخاطی درمیادین دام کشورباشد.  درانتهای مراسم ازکلیه دست اندرکارانیکه دراحداث ساختمان آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان نقش داشتند با اهداء لوح وهدیه تقدیربه عمل آمد..


  • گروه خبری :
  • کد خبر : 175230
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور