پنجشنبه 04 تیر 1405

flag
  • 1392/04/15 - 12:00
  • تعداد بازدید : 13
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
مديركل دامپزشكي قم به مناسبت روزجهاني بيماريهاي مشترك عنوان كرد:

استفاده ازعوامل بیماریهای مشترك درزمینه حملات بیوتروریستی بایدجدی تلقی شود

مدیركل دامپزشكی استان قم كه دركنفرانس مطبوعاتی وتلویزیونی به مناسبت روزجهانی بیماریهای مشترك شركت كرده بود ، اظهارداشت امروزه ازمیان 1709 عامل بیماریزای انسانی 832 عامل (49درصد)ازبیماریهای مشترك بین انسان ودام میباشد.وازمیان 156 عامل بیماریزای نوپدیددرجامعه انسانی114 مورد(73درصد)مربوطبه بیماریهای مشترك است.دكتررفیعی افزود:امروزه استفاده ازعوامل بیماری های مشترك درزمینه حملات بیوتروریستی وتهدیدات امنیت زیستی ،توجه جدی به این بیماریها رادوچندان كرده است. ایشان بیان داشت، دامپزشكی درزمینه پیشگیری نقش اساسی رادرزمینه مبارزه بابیماریهای مشترك داردوانجام اقدامات دامپزشكی راموجب كاهش هزینه های درمان، كاهش مبتلایان انسانی وارتقاءبهداشت عمومی جامعه ارزیابی واین بیماریهارابه سه گروه الف) بیماریهایی كه برای هردوجمعیت انسانی ودامی خطرناكند (آنفلوانزای فوق حاد پرندگان) و....ب) بیماریهایی كه برای انسان )خطرناكندCCHF  پ) وبرخی بیماریها كه برای دام خطرناكند(تب برفكی و...) كه درهرشاخه ازبیماریهای مذكوردامپزشكی موظف است برای تامین بهداشت عمومی جامعه بااین بیماریها مقابله نماید
  • گروه خبری :
  • کد خبر : 175974
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور