پیش ازظهرامروز انجام گرفت:
ایجادتفاهم نامه بین اداره کل دامپزشکی واداره کل محیط زیست استان قم
درتبیین اهداف که در10 بند ذکرگردیده آمده است.
1- مراقبت،بررسی ومبارزه بابیماریهای جانوران وحشی
2- نظارت برساماندهی وبهبود وضعیت باغهای وحش،مراکزنگهداری و تکثیرو پرورش،خرید و فروش جانوران وحشی
3-کنترل ورود و خروج جانوران وحشی و اجزاء آنها درمبادی ورودی و خروجی کشورباهمکاری سایرارگانهای ذیربط
4-طراحی واجرای پروژه های پژوهشی کاربردی مشترک
5-برگزاری دوره ها،کارگاههای آموزشی و همایش های علمی مشترک
6-مقابله باورود غیرمجاز گونه های جانوری
7-برخوردباگونه های جانوری وارداتی مهاجم،سمی،مخرب و غیربومی غیرمجاز
8- نظارت بهداشتی و زیست محیطی براماکن دامی وصنایع وابسته
9- بررسی و ارائه پیشنهادات درخصوص تعیین رده واحدهای دامداری و صنایع واسته
10- برقراری قرنطینه وانجام اقدامات امنیت زیستی درمناطق موردنیاز
شایان ذکراست که درجهت پیشبرد مفادتفاهم نامه دراستان کارگروهی متشکل از3 نفر بعنوان نمایندگان اداره کل محیط زیست و3 نفر بعنوان نمایندگان اداره کل دامپزشکی استان توسط مدیران کل برای مدت دو سال انتخاب ومعرفی می گردند که دبیرخانه کارگروه (مرکزی) بصورت دوره ای (سالانه) و دوره اول با اداره کل دامپرشکی استان خواهد بود.
درپایان تفاهم نامه تهیه شده که در7 ماده تنظیم گردیده بود بین مدیران کل دو دستگاه تبادل گردید.
نظر دهید