گزارش عملكرد هفته دوم آبان ماه اداره شهرستان قم
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قم فعالیت های این اداره را در هفته دوم آبان ماه این گونه اعلام کرد : ...
رئیس اداره دامپزشكی شهرستان قم فعالیت های این اداره را در هفته دوم آبان ماه این گونه اعلام كرد :
1- در هفته گذشته از مجموع تعداد 44 واحد گاو شیری كه مورد تست سل و بروسلوز قرار گرفت تعداد 910 راس گاو شیری مورد تست سل و تعداد 510راس نیز مورد تست بروسلوز قرار گرفته و تعداد 76 راس گوساله ماده در این واحدهاواكسن برو سلوزتزریق شده است.
2- همجنین در راستای طرح مبارزه با بیماریهای واگیردار دامی دامی در تعداد 10واحد دامداری در روستاهای بخش قمرود (روستاهای :شورك آباد،فرج آباد، ، ،قلعه سلطان باجی ،محمدآبادكاج،قمرود)واكسنهای ذیل بطور رایگان تزریق شده است:
تعداد 680 راس گوسفندوبز علیه بیماری شاربن
تعداد 440راس گوسفند علیه بیماری آبله گوسفندی
تعداد 250 راس بز علیه بیماری آبله بزی
تعداد 85 راس گوسفند علیه بیماری تب برفكی .
تعداد 200 راس بره وبزغاله ماده علیه بیماری بروسلوز.
3- در پست قرنطینه دامشهر ، در مجموع تعداد 21 گواهی حمل دام زنده جهت انتقال4810 راس(گوسفندوبز،گاو وگوساله) به خارج استان جهت كشتار صادر شده است.
4- در هفته گذشته تعداد 16 مجوز جوجه ریزی جهت مرغداریهای دارای شرایط بهداشتی صادر گردیده كه مجموعا تعداد 395800 قطعه جوجه ریزی را در بر می گیرد.
5- در هفته گذشته از مجموع 15 گواهی صادره فراورده های خام دامی شامل: 42تن گوشت مرغ تازه و402 تن مرغ منجمد ، و گوشت گوسفند وبز بمقدار 3520كیلوگرم بصورت بسته بندی به تهران وسایر شهرهای داخل كشور صادر گردیده است.
6- ضمنا در هفته گذشته تعداد 9 گواهی بهداشتی گوسفند داشتی و پرواری ، گاو شیری و پرواری صادر گردیده است.
7 - در هفته گذشته اكیپ بررسی مبارزه با بیماریهای واگیر دار شهرستان از 6كانون بیماری بازدید نموده و 1 مورد كالبد گشایی و2 مورد نمونه برداری به سازمان دامپزشكی ارسال شده است.
8 – در این هفته 470 كیلوگرم مكمل معدنی در 25 واحد های سنتی گاوی روستائی توزیع گردید(روستاهای عباس آباد،قشقابلاغ،غلام بلاغی،چشمه شور،قلعه سننگی ،مزرعه الهیار).
نظر دهید