شنبه 06 تیر 1405

flag
  • 1390/10/05 - 12:00
  • تعداد بازدید : 15
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

واكسیناسیون بیماری آبله وشاربن گوسفندی دراستان قم

عملیات لکه گیری واکسیناسیون بیماری آبله و شاربن گوسفندی توسط دامپزشکی استان قم

براساس گزارش اداره مبارزه بابیماریهای دامی اداره كل دامپزشكی استان قم ، عملیات لكه گیری واكسیناسیون بیماری آبله وشاربن گوسفندی استان درگله هایی كه درفصل بهاربنابه دلایلی مورد واكسیناسیون قرارنگرفته بودند درآبان وآذرماه سال جاری به اجراگذاشته شده است . دراین مرحله ازطرح تعدادچهل وپنج هزارراس گوسفند وبز برعلیه بیماری آبله وشاربن واكسینه گردیده اند. شایان ذكراست درسال جاری بیش ازششصدوپنجاه هزارراس گوسفند وبز برعلیه بیماری آبله وشاربن واكسینه شده اندكه این امرباعث كاهش شدیدبیماری آبله شده است.لازم به یادآوری است كه درسال گذشته موردی ازبیماری شاربن دردامهای استان گزارش نشده است.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 175767
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور