ضبط ومعدومی 600 كیلوماهی فاسد دراستان قم
توسط کارشناسان بهداشت اداره کل دامپزشکی استان قم 600 کیلوماهی فاسد وغیربهداشتی کشف ، ضبط ومعدوم شد.
درپی بازرسی ازمراكزعرضه فرآورده های خام دامی وسردخانه های مربوطه كارشناسان بهداشت اداره كل دامپزشكی استان قم موفق به كشف 600 كیلوماهی فاسد وغیربهداشتی شدند. ماهی های فوق دریك سردخانه كوچك غیربهداشتی نگهداری شده بود .كه پس ازتنظیم صورت جلسه نسبت به جمع آوری ومعدوم نمودن آن اقدام لازم به عمل آمد. روابط عمومی اداره كل دامپزشكی استان قم طی اطلاعیه ای ازعموم شهروندان درخواست نمودازتهیه ماهی ازخودروهای سیارخودداری ودرصورت مشاهده هرگونه مواردغیربهداشتی دراین زمینه با شماره 1512 تماس حاصل نموده و این اداره كل رامطلع نمایند.ذیلا به مواردی ازنشانه های ماهی سالم اشاره میگردد.
1- ماهی دارای چشمانی شفاف وعدم فرورفتگی باشد.
2- آبششها به رنگ صورتی مایل به قرمزباشد.
3- درصورت فشاربه بدن ماهی فرورفتگی بلافاصله به حالت عادی برگردد.
4- عاری ازهرگونه بوی مشمئز كننده باشد.
5- ماهی ازمكانهای تحت نظارت اداره كل دامپزشكی تهیه گردد.
نظر دهید