درمانگاه های مرجع دامپزشكی در سراسر كشور راه اندازی می شود
رئیس سازمان دامپزشكی كشور گفت: با توجه به اهمیت ارائه خدمات دامپزشكی به دامداران عزیز، درمانگاه های مرجع دامپزشكی تا شش ماهه اول سال آینده در سراسر كشور راه اندازی می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، دكتر سیدمحسن دستور در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به این مطلب اظهار داشت: هم اكنون این طرح در 10 استان كشور به اجرا در آمده و پیش بینی می كنیم كه تاشش ماهه اول سال آینده این طرح در تمامی استانهای كشور به اجرا درآید.
دكتر سیدمحسن دستور در ادامه به ایمن سازی طیور روستایی به بیماری نیوكاسل اشاره كرد و افزود:ما در فاز اول 3استان شمالی كشور را در این طرح قرار دادیم واز آبان ماه سال جاری اكثر استانهای كشور را مشمول این طرح قرار خواهیم داد.
وی به راه اندازی آزمایشگاه های دامی تخصصی مرجع در 10 استان كشور خبر داد و خاطرنشان كرد: این آزمایشگاه ها با تخصص های مختلف هستند كه هم اكنون در 10استان كشور و در نهایت در تمام كشور به اجرا درخواهد آمد.
رئیس سازمان دامپزشكی كشور در ادامه افزود: در زمینه توسعه نظارت های بهداشتی خود بر اماكن عرضه فرآورده های دامی و تضمین سلامت محصولات دامی كارهای ارزنده ای انجام شده است كه می توان به انجام اقدامات گسترده در رابطه با تضمین سلامت محصول از مبدا تا مقصد و اقدامات قرنطینه ای اشاره كرد.
وی در پایان با نفی شایعاتی كه در برخی از مناطق مبنی بركمبود واكسنهای دامی مطرح شده است، اظهار داشت: در زمینه تامین واكسنهای دامی تاكنون با هیچ مشكل و یا كمبودی مواجه نبوده ایم.
نظر دهید