قم گلباران شد
درسالروز ورود كریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه (ُس) به شهرقم این شهرغرق درگل شد.
شهرقم به مناسبت سالروز ورود حضرت معصومه (س) غرق درشادی وگل شد.
همه ساله به مناسبت 23 ربیع الاول سالروز ورود بی بی فاطمه معصومه (س) كریمه اهلبیت به شهرمقدس قم مردم باشوروحال وصف ناشدنی بصورت نمادین با دسته های گل به پیشواز آن حضرت میروند. این حركت نمادین ازمیدان معصومیه كه مكان ورود آن حضرت به قم بوده است شروع وتا مكانیكه حضرت درآن اقامت گزیده اند (بیت انور) ادامه پیدامیكندودرانتها درحرم مطهرتجمع مینمایند.درطی مسیرمردم با دود نمودن اسپند ، اهداء شاخه های گل وشیرینی وشربت ازكاروان مردمی پذیرایی مینمایند .حضرت معصومه (س) جهت دیداربا برادرخود حضرت علی ابن موسی الرضا(ع )به اتفاق حدود 400 تن ازمدینه عازم خراسان گردیدند وابتدا وارد شهرساوه وسپس به درخواست مردم قم وارد این شهرشدند.لازم به ذكراست كه تعدادی ازهمكاران ، نماینده ولی فقیه وروابط عمومی اداره كل دامپزشكی استان قم به نمایندگی ازپرسنل درمراسم مذكورشركت نمودند. آنچه درتصاویرملاحظه مینمایید گوشه ای ازحضورپر شورمردم دراین روزخجسته میباشد.
یافاطمة اشفعی لنا فی الجنه
نظر دهید