دوشنبه 01 تیر 1405

flag
  • 1394/12/18 - 12:00
  • تعداد بازدید : 17
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
طی 11 ماه گذشته انجام گرفت:

بیش ازشصت وچهارهزارموردتست سل و بروسلوزدرقم

کارشناس مسئول اپیدمیولوژی دامپزشکی استان قم گفت،طی یازده ماهه گذشته سال جاری 34992موردتست سل درگاوداریهای صنعتی ونیمه صنعتی استان قم صورت گرفته است.

بختیاریزاده اظهارداشت، 39 راس دام بعنوان راکتورسل شناسایی وجهت کشتاربه کشتارگاه دام منتقل گردیده است.وی درصد آلودگی سل گاوی را درمدت یادشده 11 درصد عنوان ویادآورشد نسبت به مدت یادشده درسال گذشته بیست وسه صدم درصد کاهش آلودگی را شاهد بوده ایم.

ایشان درخصوص تست بروسلوزنیز گفت،درهمین مدت تعداد29088 راس گاو جهت بررسی بیماری تب مالت(بروسلوز) موردآزمایش قرارگرفته که تعداد11 راس مثبت وجهت کشتار به کشتارگاه انتقال یافته است.بختیاریزاده بیان داشت،نسبت به مدت مذکور درسال گذشته دوازده صدم درصد کاهش بیماری راداشته ایم.

شایان ذکراست بیماری سل وبروسلوز(تب مالت) دوبیماری مهم قابل انتقال بین انسان وحیوان بوده که اداره کل دامپزشکی استان هر روز بااعزام 3 اکیپ متشکل ازکارشناسان دامپزشکی به بخشهای مختلف استان نسبت به انجام تست سل وبروسلوز درگاوداریها اقدام ودرصورت شناسایی دام آلوده نسبت به انتقال به کشتارگاه وحذف قسمتهای آلوده اقدامات بهداشتی را به عمل می آورند.
  • گروه خبری :
  • کد خبر : 176029
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور