مديركل دامپزشكي استان قم عنوان كرد:
باعوامل كشتارغیرمجازدام برخوردقاطع میشود
مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت باافرادی که نسبت به کشتاردام خارج ازمحدوده کشتارگاهها اقدام نمایند باهماهنگی بخش قضایی برخوردقاطع میشود.
مهدی رفیعی محمدی روزدوشنبه درگفتگوباخبرگزاری ایرنا بابیان اینكه كشتارغیرمجازدام یكی ازعوامل شیوع بیماری مشترك بین انسان ودام است افزود، درسه ماهه نخست امسال حدودیك تن ونیم گوشت كشتارغیرمجازدرسطح استان ضبط ومتخلفان جهت سیرمراحل قضایی به دادسرا معرفی شده اند.وی اضافه كردبعدازبازرسی بهداشتی كه روی لاشه های ضبط شده صورت میگیرداگرمشكلی وجودنداشته باشدلاشه ها به چرخه مصرف بازگردانده خواهدشد. رفیعی تشدیدبرخوردبااین متخلفان رابدلیل نقشی كه كشتارهای غیرمجازدرانتشاربیماریهای مشترك بین انسان ودام بویژه بیماری تب خونریزی دهنده كریمه كنگوداردبسیارضروری خواندوافزودیكی ازراههای پیشگیری ازبیماری تب كریمه كنگو مبارزه باكنه ها میباشد كه دراین رابطه 10 هزارلیترسم جهت ضدعفونی كردن جایگاه وبدن دام استفاده شده كه نسبت به دوسال گذشته 6 برابرشده است. ایشان ادامه داداداره كل دامپزشكی استان درراستای جلوگیری ازشیوع بیماریهای مشترك ورعایت بهداشت وچگونگی ذبح دام اطلاع رسانی های مختلفی راانجام داده است. وی اضافه كردبازرسان بهداشتی كه دركشتارگاهها مستقرهستندنظارت ویژه ای برذبح دام داشته وكارگران كشتارگاههانیزهنگام كشتارالزامآ بایستی ازروپوش، چكمه ودستكش استفاده نمایند.
مدیركل دامپزشكی استان درپایان بیان داشت اجرای طرح واكسیناسیون دامی درمبارزه باانگلهای داخلی وخارجی دام ،توزیع بروشورهای آموزشی دررابطه باسلامت وبهداشت بین شهروندان ومراكزعرضه فرآورده های خام دامی راازجمله اقدامات اخیراین اداره كل برشمرد وازشهروندان تقاضا نموددرصورت مشاهده تخلف درزمینه كشتار غیر مجاز دام وسایرمواردمراتب راباشماره تلفن 1512 این اداره كل رامطلع فرمایند.
نظر دهید