دوشنبه 01 تیر 1405

flag
  • 1396/11/01 - 12:00
  • تعداد بازدید : 24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دادستان قم:

اماکن با درخواست دامپزشکی به پلمپ مرغداریهای متخلف اقدام کند

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قم درجلسه ای که پیش ازظهرامروز دردادگستری قم برگزارگردید .دادستان قم گفت،اماکن با درخواست اداره کل دامپزشکی نسبت به پلمپ مرغداریهای متخلف و مکانهاییکه بهداشت عمومی را به خطر می اندازند اقدام کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قم پیش ازظهرامروز جلسه ای با موضوع بهداشت عمومی درسالن جلسات دادگستری قم تشکیل گردید.

دراین جلسه که باحضور دادستان قم ، معاون دادستان ، مدیرکل محیط زیست ،مدیرکل دامپزشکی استان، مدیرکل استاندارد،معاون غذا ودارو دانشکده علوم پزشکی، مدیرکل بازرسی ، مدیرکل تعزیرات واتاق اصناف تشکیل گردید.

مدیرکل دامپزشکی استان به ارائه آخرین وضعیت استان ازنظر بیماری آنفلوانزای طیور و عوامل و مشکلات  موجود اشاره نمودند.

رفیعی اظهارداشت، ازاول آبان ماه کانونهای صنعتی درگیربیماری شدند و از اول دی ماه کانونهای بیماری آنفلوانزا بصورت انفجاری درگیر این بیماری گردیدند.

وی گفت، تاکنون 101 واحد مرغداری مثبت اعلام ودراستان نزدیک به 5 میلیون قطعه مرغ را معدوم کرده ایم.مدیرکل دامپزشکی همکاری ومساعدت مجموع کل استان بخصوص دادستانی را خواستار وازجمله عوامل پیشگیری از بروز وگسترش بیماری آنفلوانزا را اقدامات مراقبتی ، بهداشتی ، قرنطینه ای  وامنیت زیستی توسط مرغداریها ، عدم اطلاع به موقع  وقوع بیماری توسط مرغداران واصلاح ساختار سالنهای مرغداری برشمرد.

رفیعی اظهارداشت، امسال 23 موردشکایت ازمرغداریها را به دستگاه قضایی ارسال نموده ایم.

درادامه دادستان قم با اشاره به شکایات مردمی به دستگاه قضا گفت، مثل سایر اصناف که موارد زیست محیطی داشته اند وبه حاشیه شهرها انتقال یافتند بایستی نسبت به خارج نمودن مرغداریها ازمحدوده شهرها و روستاها اقدام شود.

دادستان قم اظهارداشت ، اماکن با درخواست دامپزشکی استان نسبت به پلمپ مرغداریهای غیرمجاز و متخلف و همچنین مکانهاییکه نسبت به رعایت موارد بهداشتی  بی اعتنا هستند اقدام کند.

 
  • گروه خبری :
  • کد خبر : 176140
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور