اداره امور اداری ، رفاه و پشتیبانی استان
1. اجرای قوانین، مقررات و آییننامههای مرتبط با امور اداری و نظارت بر حسن اجرای آنها.
2. انجام امور کارگزینی شاغلین اداره کل شامل: تعیین حقوق و مزایا ، افزایش حقوق ، ارتقاء مدرک تحصیلی ، ارتقاء طبقه شغلی ، ارتقاء رتبه شغلی ، استخدام ، انتصاب ، اشتغال ، ماموریت به خدمت ، مرخصی بدون حقوق ، ماموریت آموزشی، نقل و انتقال نیروی انسانی، تشریفات گزینش کارکنان، تغییر حالات استخدامی،طرح نیروی انسانی ، صدور احکام کارگزینی و انتصابات،
3. اجرای احکام قضایی و هیئت رسیدگی به تخلفات اداری و سایر احکام کارگزینی کارکنان اداره کل
4. سازماندهی فعالیتهای مربوط و تقسیم کار و تعیین وظایف و حدود و مسئولیت و اختیارات واحدهای تحت سرپرستی
5. نظارت بر ورود و خروج کارکنان و ثبت کارکرد ماهانه و مرخصی و ماموریت آنان در سیستم حضور و غیاب و اخذ گزارش کارکرد ماهانه کارکنان واحدها و بررسی و تایید آن و ارسال به اداره کل امور مالی جهت پرداخت حقوق و مزایای ماهانه.
6. تهیه لیست کارکنان واجد شرایط بهره مندی از حقوق و مستمری بازنشستگی براساس قانون مدیریت خدمات کشوری و مقررات صندوق های بازنشستگی و صدور ابلاغ بازنشستگی برای آنان و تهیه پیش نویس احکام کارگزینی بازنشستگی و ارسال آن به صندوق بازنشستگی ذی ربط و پیگیری آن تا صدور حکم قطعی بازنشستگی و برقراری حقوق و مزایای بازنشستگی برای کارکنان در شرف بازنشستگی .
7. رسیدگی به وضعیت کسوربیمه بازنشستگی کارکنان و پیگیری رفع نواقص احتمالی ازطریق صندوق بازنشستگی ذیربط.
8. پیگیری تغییر وضعیت استخدامی کارکنان براساس قوانین و مقررات اعم از قراردادی ، پیمانی و رسمی-آزمایشی و صدور احکام کارگزینی تغییر وضعیت آنان.
9. برگزاری جلسات مرتبط با امور اداری و تکمیل پرونده متقاضیان نقل و انتقال و ماموریت و مطرح کردن آن درجلسات کمیسیون مذکور و انجام امور مربوط به مامور به خدمت و انتقال نیروی انسانی ازسایر دستگاه های اجرایی به اداره کل و بالعکس
10. اجرای ضوابط و مقررات مربوط به استقرار نظام علمی ارزشیابی مدیران و کارکنان .
11. تهیه پیش نویس درخواست ها و لوایح و دفاعیه های حقوقی مرتبط با وظایف اداری و شرکت در جلسات دفاعیه حسب مورد ابلاغ و پیگیری اجرای آراء قضایی و هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان .
12. تهیه و تنظیم پیش نویس مقررات مربوط به بایگانی اسناد و مدارک پرسنلی و اجرای قوانین ، آیین نامه ها و مقررات مربوط به آن .
13. انجام امور مربوط به گزینش کارکنان و سامانه کارمند ایران
14. بررسی و برنامه ریزی تامین تسهیلات بانکی و اعتباری مورد نیاز کارکنان و پیگیری انعقاد تفاهم نامه های ذیربط و اجرای آن و توزیع تسهیلات اخذ شده بین متقاضیان.
15. نظارت و پیگیری برای انجام علمی و اصولی مکاتبات و بایگانی اداری