به مناسبت روزجهاني دامپزشكي عنوان شد:
رشد27درصدی واكسیناسیون دراستان قم
مدیركل دامپزشكی استان قم به مناسبت روزجهانی دامپزشكی ، كه امسال باشعارپیشگیری ازطریق واكسیناسیون نامگذاری گردیده است دركنفرانس مطبوعاتی وتلویزیونی شركت نمودند .دكتررفیعی بااشاره به انجام واكسیناسیون درسال گذشته اظهارداشت، درسال 91 بیش از508 هزارراس دام سنگین (گاووگوساله) برعلیه بیماریهای واگیردار(طاعون،تب برفكی،شاربن،پاسترولوز،تیلریوزو....) واكسینه گردیده اند كه نسبت به سال90 شاهد رشد 27 درصدی میباشیم.ایشان دراین راستا افزودند بیش ازیك میلیون وهشتصدوسی هزارراس دام سبك(گوسفندوبز)نیزبرعلیه بیماریهای مذكورواكسینه شده اند كه نسبت به سال نود 10 درصدرشد رانشان میدهد.مدیركل دامپزشكی استان درادامه ازرشد5/25 درصدی مایه كوبی هاری خبرداد وبیان داشت بیش از3923 قلاده سگ طی سال گذشته برعلیه بیماری هاری واكسینه شده اند.
نظر دهید