جمعه 05 تیر 1405

flag
  • 1391/07/02 - 12:00
  • تعداد بازدید : 17
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
مديركل دامپزشكي استان قم عنوان كرد:

بامراكزغیرمجازپرورش طیوربرخوردمیشود

دکتررفیعی مدیرکل دامپزشکی استان قم درخصوص بهداشت طیوراظهارنمود: بامراکز غیرمجاز پرورش طیورطی یک برنامه ای که درراستای ساماندهی وضعیت پرورش طیوردراستان قم میباشد برخوردخواهدشد.

وی ادامه داد: مراكزی كه درآنها شرایط بهداشتی برای پرورش طیوراعمال نمیشود میتواندمنشآبیماریهای مشترك بین انسان وپرندگان باشد.

ایشان خاطرنشان كردندكه تاكنون حدود16 مركزغیرمجازپرورش طیورشناسایی شده وپرونده های این مراكز درتعزیرات درحال بررسی میباشد.دكتررفیعی افزودبرخی ازاین مراكزتغییركاربری داده اند كه بایدفعالیت خودرامتوقف نمایند.

مدیركل دامپزشكی استلن بااشاره به مشكلاتی كه این مراكز بوجودمی آورنداضافه كردشیوع بیماری طیوردراین مراكز موجب اشاعه آن به دیگرمرغداریها وتلف شدن سرمایه ها میشود. وی یكی ازاقدامات دیگراین اداره كل راكه برای نخستین باردركشورانجام میشودراصدورگواهینامه حمل مرغ به كشتارگاه عنوان نمودوافزوداین طرح به عنوان پایلوت دراستان قم اجرامیشودكه این اقدام میتواند گام مثبتی درراستای افزایش سطح سلامت طیوردراستان محسوب نمود.
  • گروه خبری :
  • کد خبر : 175431
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور