جمعه 05 تیر 1405

flag
  • 1391/10/21 - 12:00
  • تعداد بازدید : 18
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
توسط اداره كل دامپزشكي استان قم صورت گرفت:

اجرای طرح عقیم سازی كود درواحدهای پرورش طیورگوشتی

اداره کل دامپزشکی استان قم درراستای ارتقاءسطح بهداشتی واحدهای مرغداری وپیشگیری ازانتشاربیماریهای طیورازاواسط دی ماه سالجاری طرحی رابه منظوربهینه سازی جمع آوری،عقیم سازی وحمل بهداشتی کودمرغی درواحدهای پرورش مرغ گوشتی به اجراء گذاشته است.

در طرح مذكوركوداستحصالی درمحل سالن مرغداری باارتفاع مناسب جمع آوری ودرزیرنایلون دپومی گردد، كه دراثرافزایش دما ظرف مدت 10 روزموجب عقیم سازی كودازاجرام بیماریزا شده وعلاوه بركاهش تلفات وافزایش بازدهی دراین واحدها موجب كاهش انتشارآلودگی هنگام حمل كودوارتقاءسطح بهداشت عمومی خواهدشد.به گزارش روابط عمومی این اداره كل مشابه این طرح درواحدهای پرورش مرغ تخمگذارنیزدرحال مطالعه وبررسی میباشد.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 175258
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور